به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت روز خودرو ایران خودرو سایپا امروز دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ مشخص شد و قیمت خرید و فروش خودروهای ایران خودرو و سایپا تغییر چندانی در سطخ بازار نداشته است. فعالان بازار خودرو نیز امید چندانی به کاهش قیمتها در سطح بازار ندارند. با توجه به اینکه بازار خودرو در سال ۹۹ سالی پر از التهاب بوده است کارشناسان به پایین آمدن قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ خوش بین نیستند. در ادامه جدول قیمت روز خودروهای سایپا و ایران خودرو امروز دوشنبه 9 فروردین ۱۴۰۰ را ببینید.
قیمت روز خودروهای سایپا و ایران خودرو امروز دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ را در زیر میبینید. قیمت روز خودروهای سایپا در زیر آمده است. قیمت خودروهای ایران خودرو امروز دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ نیز در ادامه ذکر شده است.
قیمت های درج شده در جدول قیمت امروز خودرو های ایران خودرو ممکن است دارای نوسان ۱۰ درصدی در نمایندگی ها باشد .
خودرو | قیمت نمایندگی (تومان) | قیمت بازار (تومان) |
وانت آریسان | ۱۲۰,۵۶۰,۰۰۰ | ۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند LX | ۱۱۶,۷۳۵,۳۰۰ | ۱۹۲,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند EF7 | ۱۱۴,۹۶۲,۷۰۰ | ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند EF7 دوگانه سوز | ۰ | ۰ |
سمند EF7 دوگانه سوز | ۱۲۰,۹۳۲,۵۰۰ | ۲۲۴,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند سورن ELX | ۱۳۱,۶۶۶,۳۰۰ | ۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند سورن ELX توربو | ۰ | ۰ |
دنا (تیپ ۱) | ۱۲۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا (تیپ ۲) | ۰ | ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس (تیپ ۱) | ۱۶۶,۱۲۲,۳۰۰ | ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس (تیپ ۲) | ۰ | ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس دنده ای توربو | ۲۷۱,۰۹۶,۴۰۰ | ۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس اتوماتیک توربو | ۳۷۰,۸۰۰,۰۰۰ | ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو GLX 405 | ۰ | ۱۹۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو GLX 405 دوگانه سوز | ۱۰۷,۴۴۸,۰۰۰ | ۱۹۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو SLX 405 | ۱۰۸,۰۶۱,۰۰۰ | ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس | ۱۲۱,۵۴۷,۰۰۰ | ۲۲۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس | ۰ | ۲۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس | ۰ | ۰ |
پژو پارس دوگانه سوز | ۱۲۶,۲۰۹,۰۰۰ | ۲۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس LX | ۰ | ۰ |
پژو پارس LX | ۱۲۶,۳۴۹,۰۰۰ | ۲۵۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس LX | ۰ | ۲۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس اتوماتیک | ۰ | ۲۹۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس اتوماتیک | ۱۸۷,۳۰۳,۰۰۰ | ۳۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دنده ای | ۱۵۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | ۰ | ۳۷۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | ۱۹۷,۰۵۵,۴۰۰ | ۳۹۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ صندوقدار | ۰ | ۳۵۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ صندوقدار | ۰ | ۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای | ۱۹۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۱۱۰,۱۱۱,۰۰۰ | ۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۰ | ۱۹۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | ۰ | ۲۴۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | ۱۳۰,۸۷۲,۰۰۰ | ۲۵۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ صندوقدار | ۰ | ۲۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ صندوقدار | ۱۳۰,۸۷۲,۰۰۰ | ۲۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۳۰۱ | ۰ | ۰ |
پژو ۲۰۰۸ | ۰ | ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۵۰۸ | ۰ | ۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رانا LX | ۱۰۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۲۰۱,۰۰۰,۰۰۰ |
دانگ فنگ H30 | ۰ | ۳۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
دانگ فنگ H30 | ۰ | ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دانگ فنگ S30 | ۰ | ۰ |
رنو تندر پیکاپ | ۰ | ۰ |
رنو تندر E2 | ۰ | ۳۱۴,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر E2 | ۰ | ۳۲۴,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر پلاس دنده ای | ۰ | ۰ |
رنو تندر پلاس اتوماتیک | ۰ | ۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر پلاس اتوماتیک | ۰ | ۴۲۳,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۵ توربو ( S5 ) | ۳۸۶,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۷ توربو ( S7 ) | ۴۰۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی | ۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل | ۸۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو کپچر | ۰ | ۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سوزوکی ویتارا اتومات | ۰ | ۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند سورن پلاس | ۰ | ۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
رانا پلاس | ۱۷۹,۵۱۶,۰۰۰ | ۲۲۶,۰۰۰,۰۰۰ |
خودرو | قیمت نمایندگی (تومان) | قیمت بازار (تومان) |
سایپا 111 | ۰ | ۱۲۶,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا 131 | ۰ | ۱۰,۷۰۰,۰۰۰ |
سایپا 132 | ۰ | ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا 151 | ۹۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا | ۸۷,۰۸۰,۰۰۰ | ۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ | ۹۵,۴۲۶,۰۰۰ | ۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ پلاس | ۹۰,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۳۸,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا دنده ای EX | ۹۲,۹۲۸,۰۰۰ | ۱۳۱,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک دنده ای | ۱۲۹,۷۵۵,۰۰۰ | ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک دنده ای R | ۱۴۰,۰۱۵,۰۰۰ | ۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد | ۱۲۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد گازسوز | ۱۸۹,۰۳۱,۰۰۰ | ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد دیزل | ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
آریو | ۰ | ۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
چانگان CS35 | ۰ | ۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا سراتو ۲۰۰۰ | ۰ | ۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سیتروئن C3 | ۰ | ۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا 151 پلاس | ۰ | ۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا صندوق دار دوگانه سوز sx | ۰ | ۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا صندوق دار پلاس | ۰ | ۱۲۴,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا پلاس دنده ای | ۰ | ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا s دنده ای | ۰ | ۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک اتوماتیک پلاس | ۰ | ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰ |
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی در خصوص رفع موانع تولید قطعات و شروط کاهش قیمت خودرو توضیحاتی داد.
محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مشکلی در تامین قطعات خودرو وجود ندارد، گفت: تولیدکنندگان قطعه با توجه به اینکه ، سال گذشته سال جهش تولید بود، در تلاش بودند تا تولید را افزایش دهند و خوشبختانه تولید قطعات حدود ۶۰ درصد افزایش یافت.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی با تاکید بر اینکه باید قیمت مواد اولیه کاهش یابد تا قیمت خودرو کم شود، بیان کرد: قیمت خودرو بستگی به قیمت مواد اولیه دارد و اگر قیمت ها کاهش یابد شاهد ارزانی قیمت خودرو خواهیم بود. قطعه سازان این توانایی را دارند که حتی در تولید قطعات برای خودروهای جدید، فعال شوند و تولید را نیز افزایش دهند.
نجفی منش با بیان اینکه کمبود نقدینگی در خودروسازی، ناشی از ضرر و زیان ۴۳ هزار میلیارد تومانی این صنعت است، گفت: افزایش اخیر قیمت خودرو در بازار با سرعتی غیر قابل باور اتفاق افتاد و مشتریان همچنان خود را با این بازار هماهنگ نکردهاند. این رشد نجومی و ناگهانی قیمت، سبب شکل گیری حبابی بزرگ در بازار شد و معمولا وقتی قیمت کالایی به صورت حبابی افزایش پیدا کند، انتظارات بر ترکیدن حباب متمرکز میشود.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی در خصوص تاثیر قیمت گذاری دستوری خودرو بر افزایش واسطه پروری در اقتصاد کشور، گفت: اگر قیمت واقعی باشد، مشتری واقعی برای خرید مراجعه میکند و رانت موجود از میان میرود.
نجفی منش با بیان اینکه در حال حاضر رانتی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ناشی از مابهالتفاوت نرخ کارخانه و نرخ بازار خودرو در کشور وجود دارد، گفت: مطالبات معوق قطعهسازان از خودروسازان به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و در صورت پرداخت نکردن این مطالبات از سوی شرکتهای خودروسازی، کارگران واحدهای تولیدی قطعهسازی، با دست خالی به خانه میروند.
بازار خودرو سال ۱۳۹۹ بازاری پر از نوسان، التهاب و چالش بود. بازار خودرو در نیمه اول سال گذشته روندی صعودی طی کرد، اما مدتی بعد فروکش کرد. شهریور ماه دوباره قیمتها اوج گرفت و حدود دو ماهی هم ادامه داد، اما از آبان ماه دیگر خودرو رمقی برای افزایش نداشت، با ثبات نرخ ارز و کنترل شدن آن و همچنین عرضه کافی خودروسازان به بازار، روند بازار خودرو سال را کاهشی و با ثبات به پایان رساند.
فعالان بازار خودرو معتقدند افزایش یا کاهش قیمتها در بازار خودرو کاملا وابسته به نوسانات ارزی و میزان عرضه خودرو به بازار توسط خودروسازان بستگی دارد. چنانچه نوسانات ارزی وجود نداشته باشد و افزایش عرضه به بازار ایجاد شود، شاهد کاهش بیشتر قیمتها نیز خواهیم بود و فاصله قیمتی کارخانه و بازار کمتر خواهد شد.
فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه نمیتوان انتظار دارد در سال ۱۴۰۰ قیمت خودرو با توجه به وضعیتی که وجود دارد با کاهش روبرو شود، اظهار داشت: بازار خودرو نیز به مانند سایر بازارهای سرمایهای تابع وضعیت کلی اقتصاد و همچنین مسائل سیاسی و بین المللی حاکم بر کشور است، در این زمینه تا زمانی که مسئله برجام حل و فصل نشود و تحریمها لغو نگردد، بازارهای سرمایهای از تب و تاب و التهابات گوناگون دست بر نخواهند داشت بنابراین در چنین شرایطی این انتظار که خودرو با کاهش همراه باشد، به نظر نمیرسد که عملی شود.
وی افزود: در این زمینه نرخ ارز به عنوان یک متغیر مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است و تا زمانی که نرخ ارز بالا باشد، خودرو نیز همچنان تلاطمات قیمتی را پشت سر خواهد گذاشت، از سویی به دلیل اینکه دولت با کسری بودجه زیادی روبرو هست، کاهش نرخ ارز به نفع اش نیست، بنابراین این فرضیه که با توجه به تعدیل انتظارات تورمی، قیمت دلار ممکن است به ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کند امروز بعد از ۵ ماه رنگ باخته است.
زاوه گفت: بعد از روی کار آمدن بایدن و صحبتهایی که در مورد بازگشت بلافاصله به برجام توسط دولت جدید صورت گرفت، این امید را در جامعه زنده کرد که با ورود دموکراتها به کاخ سفید برجام در کمترین زمان ممکن احیا خواهد شد، اما بعد از اینکه بایدن قدرت را در دست گرفت، او نیز به مانند ترامپ شروطی را در این زمینه مطرح کرده و حال به نظر میرسد چشم انداز روشنی برای مذاکرات حداقل در کوتاه مدت نمیتوان متصور بود.
این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: بنابراین در چنین شرایطی نمیتوان امید داشت که قیمت خودرو با کاهش قابل توجهی روبرو باشد، زیرا در حال حاضر تورم ۳۰ درصدی در اقتصاد کشور حکمفرما بوده و از سوی دیگر تمام متغیرهای اقتصاد کلان نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارند، همچنین به این مسائل، باید تحریم صنعت خودرو را اضافه کرد، تا زمانیکه صنعت خودرو برای تهیه مواد اولیه و قطعات و همچنین مقدار انتقالات مالی و پولی با محدودیتهای زیادی روبرو باشد، عملاً بازار خودرو سروسامان نخواهد گرفت.
رسانه ما هم که شریک دزد شده
باز بگید شاه دزد بود
دم خروس زده بیرون
خاک بر سرتون که خون هم وطنتونو میمکد